Khamis, 23 April 2009

LIHAT INI!


warisan mohar dan meriam




7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

teruskan tok. kami menyokong dari belakang.

Tanpa Nama berkata...

lantak korang ler,

rajauda berkata...

tanpa nama ,

tau tak kalau tak de raja kat malaysia ni org melayu jadi apa?. kalau tak de raja di malaysia ni taraf kewarganegaraan org melayu lebih rendah dari cina dan india kerana mereka mendapat taraf kerakyatan dari british sama seperti agung semasa perjanjian kemerdekaan sedangkan org melayu mendapat kerakyatan di bawah agung. mana lebih tinggi?.

dalilnya mengapa agung membisu ketika hindraf menghantar memorandum ke kedutaan british sedangkan perhimpunan bersih menghantar memorandum ke agung?.

inilah silapnya org melayu yg tak de ilmu dan tak mahu belajar tentang perlembagaan tanah airnya sendiri. dan bapak2 raja sekaranglah yg bersetuju dengan perjanjian kemerdekaan ini.

kalau tak tahu pi jumpa pak raja. jangan jadi bodoh sombong. negara sendiri tergadai baru tahu.

Tanpa Nama berkata...

sejarah silam mmg menarik, chop mohor tu tak laku di rembau dan ia hanya dibuat dibawah penguasaan penghulu rembau yg di khianati olih orang2 semenda dari sumatra ini.

PEWARIS SK berkata...

Saya berharap tok tidak berputus asa dalam memperjuangkan hak mutlak tok. Memartabatkan ketuanan Melayu dan kedaulatan institusi beraja demi menjaga kepentingan generasi kita akan datang dan bangsa serta tanah air kita.

Cucu Tok Ara berkata...

Setuju dengan kata-kata ini 3 Mei 2009..
"Inilah silapnya org melayu yg tiada ilmu dan tidak mahu belajar tentang perlembagaan tanah airnya sendiri".Bagi saya Pak Raja adalah orang melayu yang berilmu jadi teruskan perjuangan Pak Raja menuntut hak demi menjaga kedaulatan institusi beraja di masa depan.

Unknown berkata...

kenapa blog ini tidak update